Ramadhan 1437H

Monday, June 6, 2016

Salam semua,

Alhamdullilah , kita diberi peluang bertemu lagi dengan Ramadhan tahun nie . 

Pejam celik , pejam celik tak sangka dah bulan Jun 2016 dan sudah pun tiba masanya kita menyambut hari yang penuh dengan barakah ini . 

Ramadhan tahun nie akan ada rasa kelainan yang banyak untuk keluarga aku . Sebab tahun nie adalah tahun pertama kami menyambut bulan Puasa tanpa Ayah disisi . 

Kami terlalu rindu kan arwah Ayah . Mama pasti lagi lagi rindu dengan arwah Ayah . Hati seorang isteri siapa yang tidak rasa kehilangan bila suami tercinta pergi bertemu Ilahi buat selama-lamanya . Hanya doa yang tak putus - putus dari kami dan Mama dititipkan untuk arwah Ayah .

 

Kadang - kadang , kami lihat Mama sentiada mengukir senyuman . Tapi jauh di lubuk hati Mama . Hanya Allah yang tahu. Kami kena kuat untuk Mama. 

Walau bagaimanapun , hidup perlu diteruskan . Semoga kami diberi kekuatan dan barakah dalam menjalani ibadah Puasa tahun ini . 

Buat keluarga , teman - teman , pembaca blog ku , viewers blog ku . Di sini , aku susun sepuluh jari . Jika aku ada terkasar dalam kelakuan ku , bicara ku , penulisan ku . Ku Mohon Ampun dari hati ku yang kecil ini . 

Semoga kalian semua menjalani ibadah Puasa dengan penuh kesyukuran dan barakah dari-Nya . Insyaallah . Amin .


Tempat yang paling dirindui . I wish I can visit Makkah again . Gambar di ambil semasa Umrah 2013. Wording edit using Phonto 
 

Paling penting jangan lupa niat puasa ye . Dan selamat bersahur , berbuka , berterawikh dan beribadah . =D

Love,
      NIA



16 comments:

  1. Salam Ramadhan utk Nadiah and family. Semoga Ramadhan kali ni membawa berkat utk kita semua. Klu sy ade salah silap dlm penulisan sy pun mintak maaf jugak~ :)

    Mira | http://hunnyandvanilla.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam , dear ~ insyaallah , ramadhan kali ni bawa berkat utk kita . Sama-sama maaf ye ... =)

      Delete
  2. Salam Nia.. Selamat Berpuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam mummy , selamat berpuasa jugak =)

      Delete
  3. Al-Fatihah buat arwah ayah Nia.. Be Strong girl!

    ReplyDelete
  4. Insya Allah moga dijemput untuk ke rumah Allah lagi.. Amin

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah buat arwah ayah nia.. Salam ramadhan dear. =)
    Moga ramadhan tahun ini lebih baik buat nia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih , Aina . Salam Ramadhan too. Sama lah ye . Moga Ramadhan tahun nie lebih baik jugak buat Aina =)

      Delete
  6. salam ramadhan nia...al-fatihah buat ayah nia, sama macam nia akak dah 9 tahun kehilangan emak dan ayah, moga kita sentiasa redhakan. pastinya emak nia lebih terasakan, memang kita tersenyum tapi hati kita hanya Allah yang tahu

    ReplyDelete
  7. Al Fatihah untuk arwah ayah Nadia. Semoga ditempatkan dalam golongan yang disayangi Allah. Amin. Betul cakap nadia, kita tengok macam happy je, tapi sebenarnya dalam hati kita tak tahu kan. Itu jugalah siqah tengok ayah siqah masa kehilangan arwah mak. kami terasa kehilangan tapi ayah pasti lagi terasa kehilangan. Al fatihah untuk arwah..

    ReplyDelete
  8. Assalamua'laikum.. Dan Salam Ramadan.. Al-fatihah buat ayah Nadia..

    ReplyDelete

Thank you for reading and comments . (^_^) .