Saturday, May 6, 2017

WHERE TO STAY IN PULAU REDANG , TERENGGANU , MALAYSIA? - REDANG MUTIARA RESORT



Kalau korang ada baca entri sebelum nie , aku ada share pre-Redang trip aku dengan gengmakan. Dalam entri tersebut aku ada share tentang hotel mana kitaorang stay , pakej , itinerary dan budget . If korang belum baca , sila lah terjah di link ini . Okay. =)

Kali nie aku nak share details tentang Redang Mutiara Resort yang menjadi pilihan penginapan kitaorang di Pulau Redang.

Masa kitaorang sampai di Jeti Merang ingatkan jetinya macam jeti masa kitaorang pergi Pulau Perhentian . Rupanya , jeti untuk Redang Mutiara ada jeti sendiri . Aku rasa Redang memang macam tue kot . Lain resort or hotel , lain jeti .


TERTERA NAMA REDANG MUTIARA =)


Kitaorang sampai je , pakcik boat bagitahu boleh lah gerak dulu naik boat untuk sesiapa yang sampai awal . Lagi lah kitaorang suka sampai awal ke pulau kan . Tak sabar nak mandi laut beb . Hihi .

MEREKA BERGERAK KE BOAT

Sampai je di Redang Mutiara Jeti , Masyaallah , Subhanallah je mulut nie keluar berkali-kali. Terlalu cantik !!!! Tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Hanya mata mampu ungkapkan semuanya. Tersangat cantik.

JETTY REDANG MUTIARA RESORT

REDANG MUTIARA RESORT

Okay , sekarang aku nak share Pros and Cons staying In Redang Mutiara Resort :

1) PRIVATE BEACH
Lokasi Redang Mutiara terletak jauh dari Pulau yang ada Laguna Beach Resort or The Taaras Resort tue . Hanya ada Redang Mutiara Resort dan Wisana Village Resort sahaja di sebelahnya . Jeti yang kitaorang turun tue lah yang menghubungkan Redang Mutiara dan Wisana Village Resort .

Hanis ada pernah tanya dengan pihak Wisana Village Resort tentang pakej dan segalanya. Tapi , bukan rezeki nampaknya. Wisana dah fully booked . =(

JETTY UNTUK KE WISANA VILLAGE RESORT

WISANA VILLAGE RESORT 

2) SEA VIEW RESORT
Semua bilik hotel Redang Mutiara memang dapat view sea. Terbaik !!! Buka saja pintu bilik dah boleh terjun ke laut !!! Woohoo!!!

ALL THE REDANG MUTIARA RESORT ROOM - SEA VIEW

BILIK KAMI VIEW DARI PANTAI - BILIK BELAKANG YANG WARNA COKLAT TUE

BILIK KAMI - NO D1

KATIL KAMI BERLIMA


3) BEAUTIFUL SEA AND SCENERY
Bagi aku , Laut di Redang Mutiara nie lagi jernih dari laut di Marine Park Redang dan laut lain masa kitaorang pergi snorkeling.  Pasir di Redang Mutiara nie pun Masyaallah putih bersih. Cantik!!! Tapi, aku tak tahu lah laut di hotel-hotel lain di Redang sama jernih tak dengan laut di Redang Mutiara . Sebabnya pertama kali aku ke Redang jadi tak boleh nak compare . Aku hanya boleh compare dengan marine park , Pulau pasir akar dan Pulau ekor tebu saja .

Cumanya , di laut Redang Mutiara nie ikan nya tak banyak lah . Ada ikan cuma tak banyak.


PUTIH KAN PASIR NYA DAN LAUT CANTIK

VIEW JETTY DARI BEACH BENCH


4) RELAXING VIEW
Bagi aku , sebabkan lokasi Redang Mutiara agak private jadi keseluruhan pemandangan dan pantai sangat tenang . Bila tak ramai orang berkeliaran di persisiran pantai rasa seperti kawasan laut tue semua aku yang punya. Hahaha . Serious sangat tenang.

Sebab tue Redang Mutiara ada sediakan hammock , beach bench untuk customer just enjoy the scenery .

Aku dengan Siqah memang lepak di tepi pantai baca buku beb . Sampai aku tertido pun ada . Hahhaa
Sebab terlalu tenang dan berangin .

I'M CURRENTLY READING ---- BACA BUKU DI TEPI PANTAI SAMPAI TERTIDO =P

VIEW SANGAT CANTIK DARI JETTY


5) FULL MEAL PROVIDED
Makanan lengkap ( breakfast , lunch dan dinner serta bbq ) telah disediakan sekali dalam pakej Redang Mutiara Resort . Jadi , tidak perlu lah kitaorang pening kepala nak makan apa. Lagipun , area Redang Mutiara nie memang tak ada kedai makan lain pun . hihihi.


1) EXTRA FOOD/LIMITATION CHOICE OF FOOD
Eventhough , full meal provided by Redang Mutiara . Tapi, bagi aku pihak Redang Mutiara perlu ada menu lain jika customer inginkan makanan seperti teh tarik ke , kopi ice , watermelon juice ke , nasi goreng USA ke dan sebagainya.

Luckily, Hanis dah buat survey awal tentang Redang Mutiara. Jadi , Hanis ada bawak additional food seperti Maggi , Samyang , Roti , Sambal Kering dan sebagainya.

BEKALAN MAKANAN KAMI 

2) NOT TOO FRIENDLY STAFF
Staff Redang Mutiara perlu lebih prihatin dalam menjaga customer. Maksudnya , dari segi service yang diberikan oleh staff Redang Mutiara. Contoh , jika customer minta tolong nak tukar life jacket , goggle atau pun minta tolong untuk ambilkan gambar. Tak salah kot jika staff ukirkan senyuman dan tolong . Senyuman itu kan sedekah. 

3) NO ADDITIONAL BOAT SERVICE
Boat untuk Redang Mutiara sangat limited . Hanya ada dalam dua atau tiga boat saja . Boat tue pun untuk bawa customer pergi snorkeling dan ke jetty sahaja. Jika ada boat lain yang mungkin customer boleh bayar additional fee untuk beri servis kepada customer yang nak explore or visit other island sekitar Pulau Redang. I feel it much better.

Itu sahaja , pendapat aku dari pengalaman aku stay di Redang Mutiara Resort. 

As a conclusion, Redang Mutiara Resort is worth to stay. Ingin tahu infomasi lebih lanjut boleh visit official website di: http://www.redangmutiara.com.my/

Overall , aku sangat suka Pulau Redang. View at Pulau Redang sangat sukar untuk digambarkan dengan kata-kata. Terlalu CANTIK !!!

Sesiapa yang mungkin tengah plan untuk pergi bercuti. Please put Pulau Redang in the list. hihi.

Okaylah . Itu saja untuk kali nie.

Oh , by the way . Gambar-gambar semua tak di edit lansung ye. Memang original color seperti itu. Jadi, korang boleh bayangkan lah kan betapa cantiknya view. hihi.

Stay tune for my next Pulau Redang entry. =D





12 comments:

  1. Bab baca buku sampai tertidur tu memang lawak. Hahahahaha.

    Bestnya Redang!! Nak pergi lagi tapi duduk resort lain pulak 😍😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn ... boleh tertido tapi duk tepi pantai tue kan mmg best kan . Tue lahhhh rasa nak ke Redang lagi .

      Delete
  2. cantiknya kak.. bru bercadang nak p ngn kawan . cantikk sngtt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah mmg Redang terlalu cantik . Busyra kena gie nnt tau dgn kawan2. Memang best sgt . Rasa 3 hari tue terlalu singkat sgt .

      Delete
  3. assllamualaikum..tunmpang iklan tuan tanah..
    saya dari BLACKYELLOW SERVICES boleh menguruskan percutian ke redang.kapas.perhentian.tasik kenyir.sightseeing terengganu.river cruise.charted boat utk transfer.mancing.candat
    utk pertanyaan sila call.whatsapp no.0179799773

    ReplyDelete
  4. Pas baca review ni rasa teringin nk turun redang

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM nak gie redang bagitahuuuu Nadia pleaseee.... Nadia nak join. Hihihi. Sebab Redang terlalu cantik =)

      Delete
  5. nadia bila nak pergi lagi?jom kita buat blogger frriends trip ke redang
    .masyaAllah cantiknya....suka sangat tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irda dear~ You are genius!!! That is a good idea. Boleh je kan propose untuk buat blogger friends trip to Redang. Macam best. Boleh kita usulkan idea nie. Bila nak mula ? hihihi

      Delete
  6. Lovely pictures! Do check out my blog on it as well :)https://freewanderer110.blogspot.com/2018/06/redang-island-3-days-2-nights-part-1.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. I already visit your blog . A great vacation visit the Pulau Redang right? =)

      Delete

Thank you for reading and comments . (^_^) .