Monday, October 12, 2015

Masuk Syurga Laju-laju

Salam semua. 

Mesti teruja dengan baca title je kan? Hihihi...Sebenarnya tue tajuk buku yang aku beli tiga minggu lepas . 


Ceritanya , aku terjumpa buku ni masa aku singgah MPH dekat SACC mall sementara menunggu passport siap. Faham je lah kan. Bila buat passport . Hihihi. Masa tue MPH ada buat promosi jualan buku. 

Tajuk buku ini lah buat aku tertarik apa ada dalam isi kandungannya . Baca saja muka surat pertama sudah menarik. 

Buku ini adalah mengenai peringatan kepada kita sebagai seorang manusia yang sering alpa dan lupa dalam mengejar hidup duniawi berbanding dunia akhirat . 

Banyak nasihat yang terkandung dalam buku ini. Tapi buku nie cara penyampaian nya berbeza . Tak terlalu serious , diselitkan dengan lawak jenaka tapi sekali baca pedas jugak lah. Ada jugak lah yang terkena batang hidung sendiri . Hihihi... Tapi it's good atleast kita diingatkan . 

Salah satu part dalam buku nie yang menarik hati aku ada lah part solat . Cuba baca cerita dalam gambar di bawah . Mesti kita baca terkena diri - sendiri jugak lah lagi-lagi orang yang bekerja macam kita nie . 


Nak cerita satu buku panjang pulak kan . Apakata korunk beli saja terus buku ni. Tak mahal pun hanga RM 20 . Tauladan dan peringatan yang ada dalam buku nie lagi tinggi nilai nya . 

Di sini aku selit kan beberapa peringatan dari dalam buku ni yang aku suka . 







Kepada penulis nya : Ahmad Damha . Terima kasih kerna menerbitkan buku yang penuh dengan peringatan . You done a good job. 

Semoga kita sentiasa diingatkan dan beringat dalam apa jua yang kita buat di dunia ini untuk kita mengejar syurga di akhirat nanti . Insyaallah . 

Salam semua . 

Sincerely ,
         N.I.A

2 comments:

  1. Thanks sudi dapatkan buku saya. Insyaa Allah keluar buku keduanya nanti jgn lupa grab ya. :D Mudah2an ada manfaat
    https://www.facebook.com/Ahmad-Damha-470576976430301/

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ahmaddamha . Insyaallah . bila keluar buku , saya akan dapatkan nya . =)

      such a great book .

      Delete

Thank you for reading and comments . (^_^) .